MDJ Home Page
  <<   Post New Message   TopicTitle   Tree   Phone   Home  
 
   Vanessa Copelandさん   
   Daisyさん   
   ジョーダンさん   
   Kirha Rodriguez さん   
   Mikeさん   
   Kellen-san   
   Alexさん   
   Solamon Dixon さん   
   エンジェルさん   
   Julioさん   

Name: Nao Kagiuchi
Date: 2025/07/11(金) 11:28
  Reply  Quote  Edit 
Title: Vanessa Copelandさん    
こんにちは!
今日もありがとうございました(*^-^*)

**きょうのレッスン

・助詞「に」「へ」
   「と」「に」

Difference Between Japanese Particles 「へ」 and 「に」 (for expressing place)
1. 「へ」 = Indicates direction
Shows the direction or destination of a movement.

It does not emphasize whether the action reaches the destination.

Examples:

学校へ行きます。= I’m going toward school.

日本へ来ました。= I came to Japan.

2. 「に」 = Indicates arrival or destination
Emphasizes the arrival at a place or reaching a destination.

Note: 「に」 has many other uses (such as with time or existence), but here we focus on location.

Examples:

学校に行きます。= I’m going to school.

家に帰ります。= I’m going home.

Key Point:
In conversation, 「に」 is used more commonly than 「へ」.

The meaning doesn’t change much in many cases, but 「へ」 can sound slightly more formal or literary.

つぎから テキストをします!
また助詞を 勉強したい時は いつでも 教えてください<m(__)m>

なお





Name: Sakura
Date: 2025/07/11(金) 11:23
  Reply  Quote  Edit 
Title: Daisyさん    
きょうは L11 あげます もらいます くれます を べんきょうしました。

ともだちは たんじょうびに ゲームのスキン を くれました。
わたしも ともだちに ゲームのスキン を あげました。

たなばたに おっとは 韓国料理を つくってくれました。

せいりですから、 わたしは おっとに くすりを もらいました。

またらいしゅうあいましょう!





Name: かよ
Date: 2025/07/11(金) 10:45
  Reply  Quote  Edit 
Title: ジョーダンさん    
<きょうのポイント>

Lesson 7 Past Negativeをべんきょうしました。

たのしかったです:It was fun.
きのう:yesterday
おととい:day before yersterday
せんしゅう:last week
せんげつ:last month
さくばん/さくや:last night
こんばん/こんや:tonight
こんげつ:this month
ことし:this year
きょねん:last year
らいねん:next year
しゅじん/おっと:husband
りょうしん:parents
いとこ:cousin

また、らいしゅう。
かよ





Name: Daisuke TANUMA
Date: 2025/07/11(金) 10:34
  Reply  Quote  Edit 
Title: Kirha Rodriguez さん    
Thank you for coming to the lesson.
We reviewed the sentence pattern “A kara, B” used to express reasons.
You seem to have mastered it well and are now able to explain things about yourself clearly.


レッスンに来てくれてありがとうございました。
理由を伝える文型「Aから、B」を復習しました。
しっかり習得できていて、自分のことを上手に説明できるようになりました。





Name: Yuka
Date: 2025/07/11(金) 09:20
  Reply  Quote  Edit 
Title: Mikeさん    
Mikeさん

きょうはテストのチェックをしました。
とてもよくできました。
・いけいようし=×のとき 「くない」
・なけいようし=×のとき 「じゃない」
・かこのとき→〜でした

どうぶつのかぞえかたをべんきょうしました。
・〜ひき
・〜とう

じかいは ふくしゅうをします。





Name: Satomi Inagaki
Date: 2025/07/10(木) 15:06
  Reply  Quote  Edit 
Title: Kellen-san    
Konbanwa! Thank you for joining the lesson on Wednesday. It was great to see you again! Firstly, The Zoom meeting room is different from the one we used for the make-up lesson, so it can be confusing. Sorry about that.
In today’s lesson, we continued practicing and creating sentences using “かもしれません,” which is a polite way to express possibility.
Let me share some example sentences where we change the subject, adjectives, and verbs, and add “might” to express possibility.
For example: こんばん、ともだちとあうかもしれません。I might meet my friend tonight.
・ともだちはおきたかもしれません。(It’s already 9), so my friend might have woken up.
・まーかすさんは、おばまさんがすきかもしれません、Marcus might like Mr. Obama.
・あのジャパニーズレストランはまずいかもしれません、That Japanese restaurant might not be good.
・けーきをたくさん、たべました。ふとったかもしれません、I ate a lot of cake — I might have gained weight.

In Lesson 10, we learned how to express predictions using the grammar pattern: dictionary form + かもしれません.

Thank you for your hard work,おつかれさまでした!
Hope you have a great week! Looking forward to seeing you in Zoom Room 28. Take care!





Name: Nao Kagiuchi
Date: 2025/07/10(木) 14:46
  Reply  Quote  Edit 
Title: Alexさん    
こんにちは!
今日もありがとうございました(*^-^*)
Konnichiwa
Kyou mo arigatou gozaimashita

** Kyou no lesson**

・ーtoー dochiraga -desuka?
ーno houga -desu


Natapon san konban isshoni gohan wo tabeni ikimasen ka?

Iidesune

Natapon san wa niku to sakana to dochira ga suki desuka?

Sakana no houga sukidesu.

Jaya Osushi wo tabeni ikimasho

Niconico mart to happy super to dochira ga yasui desuka?
Happy super no houga yasui desu.

Asahi ramen to Fuji ramen to dochiraga oishii desuka?
Dochiramo oishii desu

Kyou mo tanoshikatta desu☆

またらいしゅう☆☆

Nao





Name: Daisuke TANUMA
Date: 2025/07/10(木) 14:10
  Reply  Quote  Edit 
Title: Solamon Dixon さん    
Thank you for joining the lesson!
We learned the imperative and prohibitive forms.
You seem to be using the imperative form smoothly, but the prohibitive form still seems a bit challenging.
Let’s practice the prohibitive form a little more!


レッスンに来てくれてありがとうございました。
「命令形・禁止形」を学びました。
命令形はスムーズに使えているようですが、禁止形はまだ少し苦手な様子でした。
禁止形をもう少し練習していきましょう!





Name: つかもと ゆき
Date: 2025/07/10(木) 12:25
  Reply  Quote  Edit 
Title: エンジェルさん    
今日は、まず「七夕(たなばた)まつり」の はなしを よみました。じょうずに よめました。

それから カタカナの ふくしゅうを しました。

テキストは 「ます」の れんしゅう しました。カタカナを たくさん よみました。
とても よく よめました。

では、また土曜日に あいましょう。





Name: Ayako Miyata
Date: 2025/07/10(木) 11:53
  Reply  Quote  Edit 
Title: Julioさん    
こんにちは、Julioさん!
きょうも、ありがとうございました。
きょうは、めいしをしゅうしょくするひょうげんをべんきょうしました。
とてもよくりかいできていましたね。
らいしゅうは、たくさんれんしゅうしましょう!
よろしくおねがいします。
では、よいいちにちを!
あやこ






 
NEXT >>  [ 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , ... ]
 
 
削除・編集   管理者画面   RSS   + Powered By 21style +