|
Name: Nao Kagiuchi
Date: 2025/07/11(金) 11:28
|
Reply Quote Edit |
Title: Vanessa Copelandさん
|
|
こんにちは! 今日もありがとうございました(*^-^*)
**きょうのレッスン
・助詞「に」「へ」 「と」「に」
Difference Between Japanese Particles 「へ」 and 「に」 (for expressing place) 1. 「へ」 = Indicates direction Shows the direction or destination of a movement.
It does not emphasize whether the action reaches the destination.
Examples:
学校へ行きます。= I’m going toward school.
日本へ来ました。= I came to Japan.
2. 「に」 = Indicates arrival or destination Emphasizes the arrival at a place or reaching a destination.
Note: 「に」 has many other uses (such as with time or existence), but here we focus on location.
Examples:
学校に行きます。= I’m going to school.
家に帰ります。= I’m going home.
Key Point: In conversation, 「に」 is used more commonly than 「へ」.
The meaning doesn’t change much in many cases, but 「へ」 can sound slightly more formal or literary.
つぎから テキストをします! また助詞を 勉強したい時は いつでも 教えてください<m(__)m>
なお
|
|
|
Name: Sakura
Date: 2025/07/11(金) 11:23
|
Reply Quote Edit |
Title: Daisyさん
|
|
きょうは L11 あげます もらいます くれます を べんきょうしました。
ともだちは たんじょうびに ゲームのスキン を くれました。 わたしも ともだちに ゲームのスキン を あげました。
たなばたに おっとは 韓国料理を つくってくれました。
せいりですから、 わたしは おっとに くすりを もらいました。
またらいしゅうあいましょう!
|
|
|
Name: かよ
Date: 2025/07/11(金) 10:45
|
Reply Quote Edit |
Title: ジョーダンさん
|
|
<きょうのポイント>
Lesson 7 Past Negativeをべんきょうしました。
たのしかったです:It was fun. きのう:yesterday おととい:day before yersterday せんしゅう:last week せんげつ:last month さくばん/さくや:last night こんばん/こんや:tonight こんげつ:this month ことし:this year きょねん:last year らいねん:next year しゅじん/おっと:husband りょうしん:parents いとこ:cousin
また、らいしゅう。 かよ
|
|
|
Name: Daisuke TANUMA
Date: 2025/07/11(金) 10:34
|
Reply Quote Edit |
Title: Kirha Rodriguez さん
|
|
Thank you for coming to the lesson. We reviewed the sentence pattern “A kara, B” used to express reasons. You seem to have mastered it well and are now able to explain things about yourself clearly.
レッスンに来てくれてありがとうございました。 理由を伝える文型「Aから、B」を復習しました。 しっかり習得できていて、自分のことを上手に説明できるようになりました。
|
|
|
Name: Yuka
Date: 2025/07/11(金) 09:20
|
Reply Quote Edit |
Title: Mikeさん
|
|
Mikeさん
きょうはテストのチェックをしました。 とてもよくできました。 ・いけいようし=×のとき 「くない」 ・なけいようし=×のとき 「じゃない」 ・かこのとき→〜でした
どうぶつのかぞえかたをべんきょうしました。 ・〜ひき ・〜とう
じかいは ふくしゅうをします。
|
|
|
Name: Satomi Inagaki
Date: 2025/07/10(木) 15:06
|
Reply Quote Edit |
Title: Kellen-san
|
|
Konbanwa! Thank you for joining the lesson on Wednesday. It was great to see you again! Firstly, The Zoom meeting room is different from the one we used for the make-up lesson, so it can be confusing. Sorry about that. In today’s lesson, we continued practicing and creating sentences using “かもしれません,” which is a polite way to express possibility. Let me share some example sentences where we change the subject, adjectives, and verbs, and add “might” to express possibility. For example: こんばん、ともだちとあうかもしれません。I might meet my friend tonight. ・ともだちはおきたかもしれません。(It’s already 9), so my friend might have woken up. ・まーかすさんは、おばまさんがすきかもしれません、Marcus might like Mr. Obama. ・あのジャパニーズレストランはまずいかもしれません、That Japanese restaurant might not be good. ・けーきをたくさん、たべました。ふとったかもしれません、I ate a lot of cake — I might have gained weight.
In Lesson 10, we learned how to express predictions using the grammar pattern: dictionary form + かもしれません.
Thank you for your hard work,おつかれさまでした! Hope you have a great week! Looking forward to seeing you in Zoom Room 28. Take care!
|
|
|
Name: Nao Kagiuchi
Date: 2025/07/10(木) 14:46
|
Reply Quote Edit |
Title: Alexさん
|
|
こんにちは! 今日もありがとうございました(*^-^*) Konnichiwa Kyou mo arigatou gozaimashita
** Kyou no lesson**
・ーtoー dochiraga -desuka? ーno houga -desu
Natapon san konban isshoni gohan wo tabeni ikimasen ka?
Iidesune
Natapon san wa niku to sakana to dochira ga suki desuka?
Sakana no houga sukidesu.
Jaya Osushi wo tabeni ikimasho
Niconico mart to happy super to dochira ga yasui desuka? Happy super no houga yasui desu.
Asahi ramen to Fuji ramen to dochiraga oishii desuka? Dochiramo oishii desu
Kyou mo tanoshikatta desu☆
またらいしゅう☆☆
Nao
|
|
|
Name: Daisuke TANUMA
Date: 2025/07/10(木) 14:10
|
Reply Quote Edit |
Title: Solamon Dixon さん
|
|
Thank you for joining the lesson! We learned the imperative and prohibitive forms. You seem to be using the imperative form smoothly, but the prohibitive form still seems a bit challenging. Let’s practice the prohibitive form a little more!
レッスンに来てくれてありがとうございました。 「命令形・禁止形」を学びました。 命令形はスムーズに使えているようですが、禁止形はまだ少し苦手な様子でした。 禁止形をもう少し練習していきましょう!
|
|
|
Name: つかもと ゆき
Date: 2025/07/10(木) 12:25
|
Reply Quote Edit |
Title: エンジェルさん
|
|
今日は、まず「七夕(たなばた)まつり」の はなしを よみました。じょうずに よめました。
それから カタカナの ふくしゅうを しました。
テキストは 「ます」の れんしゅう しました。カタカナを たくさん よみました。 とても よく よめました。
では、また土曜日に あいましょう。
|
|
|
Name: Ayako Miyata
Date: 2025/07/10(木) 11:53
|
Reply Quote Edit |
Title: Julioさん
|
|
こんにちは、Julioさん! きょうも、ありがとうございました。 きょうは、めいしをしゅうしょくするひょうげんをべんきょうしました。 とてもよくりかいできていましたね。 らいしゅうは、たくさんれんしゅうしましょう! よろしくおねがいします。 では、よいいちにちを! あやこ
|
|
|
|